Garantie & reparatie
Als je een artikel via LUKSE koopt, mag je ervan uitgaan dat het in goede staat is en blijft werken zoals verwacht bij normaal gebruik. Het kan echter altijd gebeuren dat je onverhoopt niet tevreden bent en je artikel retour wilt sturen of moet aanmelden ter reparatie. Hier zijn bepaalde regels aan verbonden. Om niet voor verrassingen te komen staan, raden wij je aan deze informatiepagina door te lezen.
Fabrieksgarantie
De fabrikant van je bestelde artikel kan fabrieksgarantie geven. Gaat een product tijdens de garantieperiode kapot, dan heb je recht op gratis reparatie of vervanging. Het defect moet dan voldoen aan de garantievoorwaarden en het product moet normaal gebruikt zijn. Kijk in de garantievoorwaarden welke rechten je hebt tijdens de garantieduur.
Als er geen fabrieksgarantie geldt bestaat daarnaast nog de wettelijke garantie. Deze garantie houdt in dat je gekochte artikel moet voldoen aan wat beloofd is en wat je redelijkerwijs mocht verwachten. Als je bijvoorbeeld een televisie hebt gekregen waarvan de afstandsbediening al na een paar weken kapot gaat, mag je hierover contact opnemen met ons. Wacht hier niet te lang mee nadat je dit gebrek hebt ontdekt. Als de periode van de fabrieksgarantie is afgelopen, wil dat dus niet zeggen dat er helemaal geen garantie meer is.
Mocht er gedurende de garantieperiode een defect ontstaan buiten jouw schuld om, dan kun je recht hebben op een reparatievergoeding of vervanging van het artikel. Hieronder staat wat je dan kan doen.
Garantiebewijs
Het garantiebewijs van je artikel is vaak de desbetreffende factuur of het aankoopbewijs. Deze vind je bij de bestelling in je account.
Een defect artikel?
Neem contact op via hallo@lukse.be